29 października 2014

TAKE A SEAT :)

Przeglądając październikowy numer Elle Decoration natknęłam się na krzesło, które szczególnie zwróciło moja uwagę i stało się inspiracją dla dzisiejszego posta.

Przedstawiam projekt Philippe Bestenheidera, który został okrzyknięty najlepszym entomologiem wśród designerów ;) Phlippe stworzył serię subtelnych mebli Elitre dla włoskiej arki Areo Declic czerpiąc inspirację ze świata owadów.






Z czym Wam się kojarzą? Ja od razu pomyślałam o ważkach, muszkach, motylach...... ale wracając do tematu postanowiłam poszukać innych ciekawych/oryginalnych krzeseł i foteli.

Nie oznacza to, że wszystkie mi sie podobają i zdecydowałabym się je wykorzystać we własnym M, zwłaszcza, że jak na pewno zauważyliście jestem miłośniczką stylu raczej skromnego, skandynawskiego, jasnego i czystego. Moim głównym założeniem było jednak zwrócić uwagę na ich różnorodność oraz na to skąd czerpią inspiracje najbardziej znani designerzy.

FOTEL JAJKO - czyli Słynny EGG Chair. Powstał w 1958 r. wg projektu duńskiego architekta Arne Jacobsena z myśla o wyposażeniu hotelu "Royal" należącego do linii lotniczych SAS w Kopenhadze.

Oprócz linii zwykłej we wszystkich kolorach świata:





...powstało wiele wersji limitowanych + możliwość stworzenia własnego projektu - dowolny wzór i kolor ;)



Do jednych z moich ulubionych krzeseł należy Bubble chair projektu Eero Aarnio. Zawieszony na suficie, bujający się jak huśtawka, okrągły jak piłka i na tyle duży i gruby, że można się odizolować we własnym świecie widząc jednocześnie wszystko na około. To coś dla mnie! Pierwsze krzesło na liście zakupów do mojego wymarzonego domu :D



Może sam w sobie nei wygląda pięknie, ale przy odpowiednim obiciu i wystroju...





...to już co innego :)

Do moich faworytów należą także fotele i krzesła projektu Charlsa & Raya Eamsów. Różne podstawy, wzory i kolory, drewno, stal, tworzywa sztuczne... każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie + coś z praktycznego punktu widzenia i własnego doświadczenia - czyści je się niezwykle łatwo i szybko :)






+ w mojej ulubionej wersji ;)



Nie mogłabym nie wspomnieć o ostatnim obiekcie westchnień Lu, czyli krzesłach i stołkach TOLIX - Marais A Chair, zaprojektowanych przez Xaviera Paucharda. Polecane głównie fanom stylu industrialnego, ale jak widać sprawdzą się też w innych wnętrzach.







Kolejnym interesującym krzesłem jest Forest. To jeden z najbardziej znanych projektów włoskiej fabryki Fast. Chyba nie muszę tłumaczyć czym inspirowane...? :)


Muszę przyznać, że aranżacje z wykorzystaniem krzeseł Forest we wnętrzach nie do końca do mnie przemawiają natomiast stylizacje ogrodowe są niesamowite. Sami zobaczcie:





źródło zdjęć i jeszcze więcej inspiracji znajdziecie tu: Pinterest


Coś mi sie wydaje, że mogłabym ten temat kontynuować bez końca tylko nie wiem kto to będzie czytał :) Na tym etapie więc przerwę ale obiecuję przygotować kolejne odcinki "Take a seat" jeżeli tylko będziecie zainteresowani :)

Zwłaszcza, że tym razem musiałam stoczyć ogromną walkę sama ze sobą żeby wybrać tylko 6 z całej gamy kolorów, kształtów, form, materiałów itd. itp.

A może sami podpowiecie mi inne oryginalne projekty krzeseł, mebli, które warto zaprezentować i które wzbudziły Wasze zainteresowanie?

A tymczasem...Take a seat and relax!!!!

Pozdrawiam,
A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...